tik tok ku "SI PENYU "

kebesaran ILAHI

kerjakan sesuatu yang bermanfaat setiap hari :)


"Dalam ajaran ISLAM, masa untuk kita berkenal-kenalan dengan bakal pasangan kita adalah ketika tempoh pertunangan"

Ahad, 10 April 2011

AKU

Ya Allah
aku bukanlah semulia KHADIJAH
sebaik FATIMAH
sesuci MARIAM

Ya Allah
hinanya aku dihadapan MU
menangisi semua kesalahan
dosa-dosa yang silam

Ya Allah
malu dihatiku
bila bercambahnya
cinta dihatiku
pada hambamu
yang baik akhlaknya
indah budi pekertinya

Ya Allah
segan untuk kuluahkan
rasa cinta dihatiku

Ya Allah
tidak padan
aku rasakan
antara aku dan dia

Ya Allah
mengapa dibiarkan cinta
itu bergetar
di setiap rasa
di celahan jiwa
di segenap hati

Ya Allah
kiranya rasa cintaku
salah pada pandangan MU
jauhkanlah rasa itu dari
hatiku

aku tidak menginginkan
titik noda
hitam dan keras
bermukim
diam di lubuk
hati dan jiwa

sinarilah hatiku
dengan cahaya HIDAYAH MU
temukanlah aku
dengan hamba yang
soleh
temukanlah kami dalam
redhaMU
temukanlah aku
dengan hambamu yang akan
membawaku bersama
ke TAMAN SYURGAMU...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan